Hotell Erikslund · 08 Jun - 10 Jun · 2 Guests
Room 1
Adults
2
Children
0

Hotell Erikslund

Åstorpsvägen 15, 262 96 , Ängelholm
8.8 Excellent (82 reviews)

About this property

Check-in: 15:00
Check-out: 12:00
Gym
Parkering
Handikappsanpassat
Gratis WiFi
Restaurang
Husdjur tillåtna
Rökfria rum
Gratis parkering
Smart-TV
Utomhus servering
Spa

Description

Hotell Erikslund är ett familjärt hotell beläget 6km från centrala Ängelholm och 15km från Helsingborg. På hotellet finns allt du kan tänkas behöva från restauranger till spa-avdelningar, inom 35 minuters bilväg hittar du även 25 stycken golfklubbar. När du bor på Hotell Erikslund har du nära till det mesta Skåne har att erbjuda, varför inte ta en utflykt till Bjärehalvön eller Sofiero Slott? För endast 200 kronor kan får du tillgång till hotellets tysta, lugna relaxavdelning där du kan njuta av ett varmt bastubad eller jacuzzin. 

  • 125 rum
  • Dubbelrum
  • Badrum med dusch
  • Gratis WiFi
  • 32tums-TV
  • Värdeskåp
  • Skrivbord
  • Hårtork
  • Gym
  • Bastu
  • Jacuzzi
  • Två restauranger
  • Extrasäng mot en avgift på 225 kronor per natt 
  • Husdjur tillåts mot en avgift på 200 kronor per natt
  • Handikappsanpassade rum finns tillgängliga
  • Gratis parkering
  • Rökfritt
  • 11 minuters bilresa till Ängelholm station
  • 22kmm till Sofiero Slott
  • 32km till Bjäre
  • 15km till Helsingborg

Availability

Dubbelrum med frukost

Sleeps 2
0
Total price for 2 Nights.
1490 SEK
Excellent 82 reviews
8.8

What guests said

Location
8.3
Facilities
8.8
Staff
9.3

See what they love

Magnus

13 May 2026
10

Mycket nöjd

lisbeth

12 May 2026
9.5

Utmärkt läge och trevlig personal. Återkommer.

PG

31 August 2025
10

PERFECT

Eva

31 May 2025
10

Vi har bott här förr. Bra läge. Bra rum. Rent och fräscht. Trevlig personal. Stort, fint gym. Bra frukost. Fantastiskt goda pizzor och jättefin italiensk buffé på mors dag. Vi rekommenderar varmt detta hotell.

Explore the area

Please select one or more rooms you want to book

Mon 08 Jun - Wed 10 Jun (2 Nights)

You have selected a different number of rooms than what you searched for. Please change the number of rooms to add to basket, or redfine your search.

8.8 Excellent (82 reviews)

Categories

Location
8.3
Facilities
8.8
Staff
9.3

Customer Reviews

Helen

03 June 2026
10

Eva

24 May 2026
10

Magnus

13 May 2026
10

Mycket nöjd

lisbeth

12 May 2026
9.5

Utmärkt läge och trevlig personal. Återkommer.

siw

20 April 2026
8.5

Sonja

17 November 2025
10

PG

31 August 2025
10

PERFECT

Per-Arne

25 August 2025
9

Per

27 June 2025
8

Anders

31 May 2025
10

Eva

31 May 2025
10

Vi har bott här förr. Bra läge. Bra rum. Rent och fräscht. Trevlig personal. Stort, fint gym. Bra frukost. Fantastiskt goda pizzor och jättefin italiensk buffé på mors dag. Vi rekommenderar varmt detta hotell.

Gun

22 May 2025
9

Peter

28 April 2025
9.5

Susanne

12 October 2024
10

Bertil

01 October 2024
8

Rent och snyggt.

Christina

02 September 2024
8

Bra hotel Bra läge Fina välstädade rum

Carina

31 August 2024
9

Bra hotell med fint rum. Trevlig lobby

Jan Olov

28 August 2024
10

Hotellet har ett bra läge i korsningen mellan motorväg och andra genomfartsvägar. Rummen är nyrenoverade och har god standard. Tekokare finns men koppar o tepåsar måste hämtas i frukostmatsalen. Frukosten är komplett i alla avseenden.

Annica

26 August 2024
10

Mycket trivsamt boende

Kerstin

19 August 2024
10

Ullabritt

11 August 2024
9.5

siw

16 June 2024
8.5

Eivor

14 June 2024
7

Görel

07 June 2024
10

Inga

06 June 2024
9.5

Bott flera gånger. Passar bra när målet är att besöka Åstorp. Bra omgivning för att kunna rasta hunden.

Kjell

22 May 2024
8.5

Per-Arne

22 April 2024
9

Karin

03 April 2024
10

C

11 March 2024
9.5

Mycket trevlig personal och fantastisk frukost.

Monica

16 October 2023
10

Mycket bra

Ulf

14 September 2023
8

Christer

13 September 2023
10

Inget att klaga på. Jättefin frukost. Bra läge. Fräscht och fint.

pi

28 August 2023
8

Trevligt hotell, lätt att hitta. Badrummet luktade avlopp rätt rejält. Lång väg att gå till frukostmatsalen förbi städerskor som städade rum o folk som flyttade in o ut. Trevligt att hunden fick skål o godis men fick först inte vara i lobbyn vid regn

Kjell

27 August 2023
9

Elsie-Marie

23 August 2023
10

Trevlig och nära naturen.

Kerstin

17 August 2023
9

Karin

16 August 2023
9

Ljudnivån i frukostmatsalen är på tok för stark. Stolarna ekar vid flytt. Mer ljuddämpning! Toppen att få köpa kaffe att ha med i sin termos. Fint att få ”låna” frysen till kylklamparna. Skulle ändå uppskatta en kyl på rummet.

Berny

10 August 2023
8.5

Maj-Lis

08 August 2023
9.5

Ett mycket prisvärt hotell!

Marita

02 July 2023
9.5

M

02 July 2023
8

Det som kan förbättras är frukosten!! Fler alternativ som är laktosfritt tex bröd, äggröra, våfflor/pannkakor. Inte att bara bli hänvisad till det glutenfria (torra) brödet. Betalar lika mycket som andra men har inget att välja på.

Marianne

29 May 2023
10

Saknade ett litet kylskåp på rummet. Bra läge för semesterturer runt om i Skåne. Saknade även en ”backspegeln” på toan, när jag skulle föna håret. Stor härlig frukost. Kommer tillbaka om vi ska t Skåne igen 👍

Thomas

25 April 2023
7.5

Peter

21 April 2023
9.5

Ola

17 April 2023
8

Bertil Gustafsson

16 February 2023
8

Frukosten kunde vara fräschare

Bert

13 October 2022
10

Allt perfekt rummet bra personalen bra

Conny

10 October 2022
7.5

Per-Arne

06 October 2022
9

Per-Arne

06 October 2022
9

Ingegerd

05 October 2022
8

Ann-Britt

19 September 2022
8

Bra och prisvärt.

Gunnar

14 September 2022
7.5

Ligger intill E6, men man störs inte av vägen. Gratis parkering. Små enkla rum. Något daterad inredning. Bara 5 kanaler på tv. Skrivbord finns ej på rummet. Okej frukost. Lagom för 1-2 övernattningar.

Christina

10 September 2022
8

Perfekt läge vid E20. Fint rum. Perfekt frukost

Margaretha

29 August 2022
6.5

Bra rum,men varmt.Ingen aircondition,gick ej öppna fönster,fick låna bordsfläkt.Sköna sängar.Bra frukost.Restaurangen;åt pasta med svampsås ,fick en tallrik som svämmade över av sås,var som en sörja,210kr.Hamburgaren var bra.

Per-Arne

29 August 2022
9.5

Billigt och bra, trevlig personal.

Marianne

28 August 2022
9

Bra hotell på landet, nära motorvägen. Frukosten var bra, men inte i den allra bästa klassen. Vi kan tänka oss bo där igen.

Jonny

24 August 2022
7.5

Susanne

20 August 2022
9.5

siw

17 August 2022
8

Johnny

15 August 2022
9.5

Thomas

15 August 2022
7.5

Ulla

14 August 2022
7

Bra hotelldel med god frukost! Restaurangen under all kritik. Beställde isvatten. Vi fick halvljumnet vatten med några isbitar. Till torsken hade man glömt att det skulle vara potatis till. Värdshuset hade sämre mat än på ett gatukök.

Marita

02 July 2022
10

Helena

12 June 2022
6.5

Trots närheten till motorvägen så så var det tyst på rummet, något lyhört ifrån korridoren. Stor frukostbuffé. Fina rum.

Lennart

05 June 2022
6

Hyfsat, väldigt kallt på rummet.

Karin

25 May 2022
10

Fin frukost, bra sängar 👍👍

Kenneth

23 May 2022
10

Passade oss bra, ligger efter E6an

siw

22 May 2022
8

Birgit

11 May 2022
10

Mycket nöjd med hotellvistelser Gratis och bra parkering Allt trevligt och bra

Ulf

09 May 2022
8.5

Hotellet har ett bra läge för upptäcksresor i Skåne. Vi har bott på Erikslund vid ett flertal tillfällen och alltid varit nöjda med bemötandet av personalen, men vid senaste besöket upplevde vi ett "ointresse" . Hoppas det var tillfälligt.

Per-Arne

04 May 2022
8.5

Per-Arne

02 May 2022
9.5

Thomas

29 April 2022
8.5

Jerker

18 April 2022
8

Ann

04 December 2021
9.5

Fantastiskt ställe! Men sängen var under all kritik. Personalen supertrevliga

Lo

28 November 2021
8.5

Trevligt hotell och mkt trevlig och duktig personal I restaurangen

Roger

22 November 2021
7.5

Louise

20 November 2021
9

Skulle vara trevligt med kvällens erbjudande i restaurangen Eriks ca pris 100-200kr. Det vore också bra om man kan annonsera om vad det blir för kvällens erbjudande tidigt på dagen. Har efter frågat det tidigare. Är åter kommande gäst på hotellet

Kjell

07 November 2021
9.5

Per

31 October 2021
3.5

Mycket dåliga sängar och skitigt rum, kan verkligen inte rekommendera hotellet till någon,

Lars

21 October 2021
8

Trevlig personal, rent och fint